Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Kijk dus eerst even hier. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de openingstijden?

Wat gebeurt er allemaal als ik een bestelling plaats?

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wat betaal ik voor de verzending van mijn bestelling?

Ik heb nog geen bevestiging van mijn betaling ontvangen?

Kan ik wat toevoegen aan mijn reeds betaalde bestelling?

Kan ik als ik nog niet betaald heb mijn bestelling nog wijzigen?

Wat is Icepay bv?

Wat is de status van mijn bestelling?

Mag ik bestelde artikelen retourneren?

Hoe wordt mijn retourzending terug betaald?

Wat als mijn retourzending niet aan de door jullie gestelde voorwaarden voldoet?

Hebben jullie alles op voorraad?

Kunnen jullie mijn bestelling in twee keer leveren als een deel niet op voorraad is?

Kan ik garen van een bepaald verfbad bestellen?

Waarom zitten er soms knopen in het garen?

Waarom is de kleur van het garen anders dan die op mijn beeldscherm?

Kan ik de bollen die ik over heb retourneren?

Kan ik een kadobon bij jullie bestellen?

Kan ik patronen bij jullie bestellen?

Wat moet ik doen als ik een patroon niet begrijp?

Wat moet ik betalen voor deelname aan de Breiclub?

 Wat zijn de openingstijden?

Openingstijden: woensdag  t/m zaterdag 13.00-18.00 uur of op afspraak.
Omdat wij een webwinkel zijn met showroom, zijn wij vaak gewoon aanwezig, ivm met overige werkzaamheden hebben wij besloten de showroom beperkt open te stellen voor vrije inloop. Bent u in de buurt en wilt u graag langskomen dan kunt u altijd even telefonisch contact opnemen.

Wat gebeurt er allemaal als ik een bestelling plaats?

Bestelling:

Je krijgt een bevestiging van je bestelling met bestelnummer per e-mail. Vul dus je e-mail adres goed in!!!

Betaling:

Betaal je factuur, vergeet niet je bestelnummer te vermelden.

Wij controleren onze bankrekening een aantal malen per dag op betalingen, de laatste keer om 16:00 uur.

Is je betaling bij ons binnen, dan ontvang je een e-mail. Banken verwerken betalingen alleen op werkdagen dus de datum van bijschrijving van jouw betaling op onze rekening is daarvan afhankelijk.

Verzending:

Pas na ontvangst van je betaling maken wij je bestelling verzendklaar.

Bestellingen worden in volgorde van betaling afgehandeld.

Wij leveren je pakket aan bij PostNL en je ontvangt een verzendbevestiging via e-mail.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?

1. Betalen via iDeal

2. Je kunt ook per Vooruitbetaling betalen:

Maak het geld over onder vermelding van het factuurnummer op ons rekeningnummer.

3. Per pin of contant in de winkel.

 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestellingen, tenzij het artikelen met een levertijd zijn, worden na ontvangst van je betaling klaargemaakt voor verzending met PostNL. Zij bezorgen bijna altijd de volgende dag. (niet in alle plaatsen worden op maandag nog pakketten bezorgd.)

Doe je meteen een internet betaling dan is deze meestal de volgende werkdag binnen en kun je je bestelling dus de daaropvolgende dag verwachten.

Is de betaling zelfs nog dezelfde dag binnen, dan proberen wij ook je bestelling die dag nog te verzenden. De betaling moet dan wel voor 16.00 uur binnen zijn en de bestelde artikelen op voorraad.

 Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden met DPD.

Indien u niet thuis bent: Pakketten worden maximaal 3x aangeboden, daarna blijft het 7 dagen op het depot in afwachting van uw contact met DPD. 

 Wat betaal ik voor de verzending van mijn bestelling?

Als je je bestelling plaatst kun je zien op het orderoverzicht wat de verzendkosten zijn.

Nederland

Wij rekenen altijd 4,95 euro verzendkosten per pakket voor bezorging binnen nederland.

Buitenland:

De verzendkosten worden berekend aan de hand van het gewicht van het poststuk.

Prijzen voor pakketten onder de 2 kilo zijn bij uw order vermeld, indien uw bestelling over dit gewicht heen gaat is het mogelijk dat hiervoor aanvullende verzendkosten in rekening gebracht worden

Ik heb nog geen bevestiging van mijn betaling ontvangen?

Je ontvangt een email met de bevestiging van je betaling.

Heb je de dag na je bestelling geen bevestiging ontvangen, neem dan even contact met ons op.

Kan ik wat toevoegen aan mijn reeds betaalde bestelling?

Ja dat kan tot het moment van verzending. Neem zsm contact met ons op via e-mail en wij zullen ons uiterste best doen je te helpen.

Wij kunnen echter niet garanderen dat  de verzending van je (aangepaste) bestelling geen vertraging oploopt, want wij zullen eerst wachten tot je de toevoeging hebt betaald voor we de totale bestelling klaarmaken en ter verzending aanbieden.

Kan ik als ik nog niet betaald heb mijn bestelling nog wijzigen?

Ja dat kan tot het moment van betalen.

Annuleer je bestelling met een e-mail (vergeet het bestelnummer niet) en plaats een nieuwe bestelling.

Wat is Icepay bv?

Icepay is de payment service provider waar wij mee werken. Icepay zorgt voor een veilige online betalingsafhandeling, zoals VISA, Maestro, MasterCard en iDeal.

Wat is de status van mijn bestelling?

Via e-mail houden we je op de hoogte. Je juiste e-mail adres is dus van belang!

Bestelling:

Je ontvangt een bestelbevestigings e-mail binnen enkele minuten

Betaling:

Je ontvangt een betalingsbevestiging na ontvangst van je betaling (dus als deze is bijgeschreven op onze rekening)

Verzending:

Je ontvangt verzendbevesting met barcode van PostNL zodat je via internet het traject bij PostNL kunt volgen.

Zodra wij je bestelling bij PostNL hebben afgegeven, kunnen wij geen enkele invloed op de bezorging meer uitoefenen. Wij  hopen op je begrip daarvoor!

Mag ik bestelde artikelen retourneren?

Ja dat kan als deze niet voldoen aan je verwachtingen. Stuur ze, met kopie factuur, binnen 14 dagen terug. Natuurlijk moeten de artikelen compleet zijn en onbeschadigd!!

Stuur ons een email en geef aan wat je retour gaat sturen met factuurnummer zodat wij op de hoogte zijn. Neem in geval van twijfel contact met ons op.

Artikelen uit de uitverkoop kunnen NIET geretourneerd worden. Wij zullen dit altijd vermelden bij het desbetreffende artikel in de webshop of showroom.

De verzendkosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening. Zorg voor een deugdelijk verpakking. Wij zijn niet aansprakelijk voor het beschadigd of zoekraken van de artikelen die je retourneert. Vraag om een barcode bij het postkantoor!!

Hoe wordt mijn retourzending terug betaald?

Tegoedbon:

Je krijgt een tegoedbon voor geretourneerde artikelen met een totaalbedrag tot 15 euro, dit in verband met de hoge kosten die de bank in rekening brengt. De tegoedbon kun je bij een volgende bestelling gebruiken.

Terugstorting:

Ligt het totaalbedrag boven 15 euro, dan wordt het geld binnen 30 dagen na ontvangst van je retourzending teruggestort op je rekening. Geef dus de juiste tenaamstelling en rekeningnummer goed door!!

Wat als mijn retourzending niet aan de door jullie gestelde voorwaarden voldoet?

Als de retourzending beschadigd, niet compleet of zonder factuur is, krijg je geen geld terug. Als je twijfelt over de manier van retourneren of de verpakking, neem dan op voorhand contact met ons op.

Hebben jullie alles op voorraad?

Wij hebben veel op voorraad, maar het kan natuurlijk gebeuren dat wat jij wilt hebben er net even niet is. Dat kan zijn omdat er veel vraag naar is, de door jouw gevraagde hoeveelheid niet van hetzelfde verfbad aanwezig is, de leverancier het ook even niet op voorraad heeft of dat het een nieuw nog uit te leveren product is.

Je kunt je bestelling altijd plaatsen, wij nemen in ieder geval contact met je op over de te verwachten levertijd. Als je daarmee akkoord gaat, gaan wij proberen zo snel mogelijk te leveren. Zo niet, dan overleggen we of je het geld wilt terugontvangen of een ander artikel wilt.

Kunnen jullie mijn bestelling in twee keer leveren als een deel niet op voorraad is?

Ja dat kan, maar dan moet wel 2x verzendkosten betaald worden. Overweeg daarom altijd even of wachten of wisselen van artikel een optie is. Zeker van DROPS garens zijn er veel garens en kleuren die elkaar kunnen vervangen.

De bestelling annuleren kan ook natuurlijk.

Kan ik garen van een bepaald verfbad bestellen?

Ja dat kan als wij het voorradig hebben. Stuur eerst even een e-mail om dat te vragen voor je je bestelling plaats. Wij kijken het dan eerst voor je na.

Je kunt ook kijken op http://www.garnstudio.com/lang/ HYPERLINK "http://www.garnstudio.com/lang/nl/yarninquiries.php"n HYPERLINK "http://www.garnstudio.com/lang/nl/yarninquiries.php"l/yarninquiries.php en daar je vraag plaatsen of je bolletje aanbieden.

Waarom zitten er soms knopen in het garen?

Helaas zitten er soms knoopjes in een bol wol omdat het natuurlijke vezels zijn en deze maar een beperkte lengte hebben.  Als compensatie zitten er dan meestal wel meer meters wol op de bol.

Kom je een knoopje tegen, steek dan terug tot het begin van de naald en knip de draad na het knoopje af. Ga verder met de "nieuwe" draad. Gebruik het reststuk aan de zijkant om je brei- of haakproject in elkaar te zetten.

Het is sowieso mooier om altijd met een nieuwe draad aan het begin van een nieuwe naald/toer te beginnen en geen aanhechtingen ergens in de naald/toer te hebben.

Waarom is de kleur van het garen anders dan die op mijn beeldscherm?

De kleur die je ziet is afhankelijk van de instelling van je beeldscherm en van de manier (bv. in studio of buiten, wel/geen flits) waarop de foto van het garen is genomen. Ook de samenstelling van het garen speelt een rol.

Wij kunnen daarom niet garanderen dat de kleur van het garen precies dezelfde kleur is als jij op je beeldscherm ziet.

Wil je echter zeker weten of het de juiste kleur voor jou is, dan raden we je aan naar onze showroom te komen zodat je het garen in "levende lijve" kunt zien.

Het kleurnummer op het etiket  van het geleverde garen moet overigens altijd overeenkomen met het nummer in de webshop, anders hebben wij het verkeerde garen geleverd. In dat geval kun je het garen op onze kosten retourneren. Neem dan wel eerst even contact met ons op.


Kan ik de bollen die ik over heb retourneren?

Ja dat kan. Bollen in originele en goede staat die je over hebt mag je binnen 2 maanden terugsturen of brengen. De eventuele verzendkosten zijn voor jouw rekening.

Je gaat ermee akkoord dat het aan ons is om te beoordelen of wij deze nog kunnen verkopen. Dus als de wikkel is beschadigd, de bol niet meer "mooi" opgewonden, het garen bijvoorbeeld naar rook/uien/knoflook ruikt, dan kunnen wij het garen niet meer verkopen en vergoeden wij je de aankoopprijs ook niet.

Ons advies: als je het zelf niet zou kopen in de winkel vanwege het uiterlijk of de geur, denk er dan nog even over na. En, ...met twee, zelfs verschillende, restbollen kun je al iets heel erg leuks maken.

 Kan ik een kadobon bij jullie bestellen?

Helaas nog niet, maar binnenkort wel. We zullen dat bekendmaken op de website.

Kan ik patronen bij jullie bestellen?

Wij hebben de nieuwste DROPS patroonboeken, momenteel zijn deze helaas nog niet bestelbaar via de webshop.

Patroonboeken kosten 1,25 euro.

Op de website van DROPS: www.garnstudio.nl staan gratis 5554 DROPS patronen in het Nederlands en ook in andere talen.

 Al deze patronen kun je gratis downloaden en afdrukken.

Wij hebben er daarom voor gekozen om de DROPS patronen niet op onze website te zetten.

We zullen wel andere gratis te verkrijgen patronen plaatsen als wij vinden dat we je die niet kunnen onthouden. (Dit zijn patronen waarvoor de uitgevers/ontwerpers toestemming hebben gegeven deze te publiceren)

Ook zullen we als ons atelier eenmaal gestart is, een aantal eigen ontwerpen ter beschikking van onze klanten stellen.

Daarnaast hebben wij in onze showroom heel, heel  veel patronen waar je inspiratie uit kunt halen of waarvan we je een kopie mogen geven.

Wat moet ik doen als ik een patroon niet begrijp?

Wij kunnen je helaas niet via e-mail of telefoon helpen met een probleem, maar wel tijdens de uren van onze Breiclub, elke donderdagavond van 19.00-21.00 uur in onze showroom.

Je kunt je vraag natuurlijk ook op een van de vele forums plaatsen.

 Wat moet ik betalen voor deelname aan de Breiclub?

Deelname is gratis. We hebben drie voorwaarden:

De eerste is dat je dan je garen bij ons gekocht hebt, maar dat zul je begrijpen.

De tweede dat je na je 1e kopje koffie/thee, een kleine bijdrage levert voor elk volgende kopje.

De derde en belangrijkste voorwaarde: dat je het leuk vindt om te komen.